لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا .

لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا

پوليش خودرو

پوليش يك نوع وسيله ساينده است كه شبيه سنباده عمل مي كند .اما دانه هاي بسيار ريزتر آن نسبت به سنباده كار پرداخت را انجام مي دهد .سائيدن از طريق اصطكاك دانه هاي ريز و مواد پوليشي و غلت زدن بر روي بدن خودرو ايجاد مي شود. زماني كه قصد براق كردن خودرو و از بين بردن خراش هاي آن را داريد در حقيقت يك لايه از سطح رنگ را از بين مي بريد.

حتي اگر از يك پوليش فلزي براي سطح فلزي استفاده كنيد باز هم يك لايه از سطح فلزي را از بين خواهيد برد .بنابراين يك سطح كاملا تميز و سالم جديد نمايان خواهد شد كه در زير لايه اول قرار داشته است .اما لايه اي كه از بين مي رود ضخامت چنداني ندارد و تاثير زيادي در كيفيت رنگ به وجود نمي آورد.

پوليشها بر اساس قدرت لايه برداري تقسيم مي شوند و هرچقدر ميزان قدرت پوليش بالاتر باشد به همان اندازه زبرتر و خشن تر است و بالعكس.اگر پوليش بدون هيچ گونه مواد ساينده اي باشد به عنوان واكس مي باشد چرا كه پوليش حاوي مواد ساينده است.

نكته مهم در انتخاب پوليش اين است كه پوليش بايد داراي كمترين ميزان مواد چرب مانند پارافين يا سيليكون باشند .زيرا مواد چربي روي خط و خراشهاي را مي پوشانند و آسيب ها در زير آنها پنهان باقي مي انند و به مرور زمان در اثر شستشو از بين رفته و خراش ها دوباره نمايان مي شوند .در صورت فاقد اين مواد بودن ، آسيب ها به طور كلي از بين مي روند.

چرا خودرو را پوليش مي كنيم؟

دلايل مختلفي براي استفاده از پوليش وجود دارد. گاهي اوقات براي از بين بردن خط و خش ماشين از آن استفاده مي‌كنيم. اين خراش‌ها در اثر برخورد ماشين با سطوح و اشياي خارجي ايجاد مي‌شوند. گاهي اوقات گردو ‌غبار و خاك معلق در هوا هستند كه ما‌را مجبور به پوليش زدن مي‌كنند. همچنين برخورد خودرو با سرعت بالا به اين ذرات، باعث ايجاد خطوطي ريز بر روي ماشين مي‌شود كه اين خطوط باعث شكسته شدن نور و مات ديده شدن رنگ ماشين مي‌گردند.

وجود سوختگي ناشي از نور آفتاب يا آتش نيز ما را به سمت پوليش سوق مي‌دهد. گفت نيست استفاده از شوينده‌هاي نامناسب براي شستشوي اتوموبيل، فضولات پرندگان و باران اسيدي ‌مي‌تواند لكه‌هايي را بر روي ماشين ايجاد كند كه پوليش به راحتي اين لكه‌ها را پاك مي‌كند.

براي خريد و مشاهده محصولات پوليش خودرو اينجا كليك كنيد.


برچسب: پوليش خودرو لوازم يدكي خودور تاپيك كالا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۹:۳۱ توسط:تاپيك موضوع: