لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا .

لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا

لامپ هدلايت

هدلايت چيست و چه كاربردي دارد؟

اگر اخيراً به دنبال خريد يك چراغ مناسب براي خودروي خود بوده باشيد، قطعاً نام لامپ هدلايت به گوشتان خورده است. اين دسته از لامپ ها به عنوان نسل جديد چراغ هاي خودرو شناخته مي شوند كه از هر جهت نسبت به مدل هاي قبلي برتري دارند. اين موضوع باعث شده تا طيف زيادي از افراد به سمت آن روي بياورند. اگرچه حجم اين طرفداران روز به روز افزايش مي يابد، اما هنوز هم طيف زيادي از آن ها به خوبي با ماهيت و كاربرد هدلايت آشنايي ندارند. اگر شما هم جزو اين افراد هستيد، بهتر است ما را تا انتهاي اين مقاله همراه كنيد چراكه قصد داريم تمام جنبه هاي آن را برسي كنيم.

 

لامپ هدلايت چيست؟


لامپ هدلايت به نسل جديدي از چراغ هاي خودرو گفته مي شود كه مزيت هاي بسيار بيشتري نسبت به ساير لامپ ها دارند. امنيت بالا، ساختار عالي، عمر طولاني، مصرف انرژي كمتر و…. همگي بخشي از اين مزيت ها مي باشد. لامپ هاي هدلايت عموماً در كاسه چراغ هاي جلو و يا نور افكن هاي سپر مورد استفاده قرار مي گيرند. براي ساخت اين دسته از لامپ ها از تكنولوژي هايي نظير ال اي دي و اس ام دي استفاده مي شود كه هر دو جزو فناوري هاي ايمن و البته به روز در صنعت روشنايي هستند. اين تكنولوژي ها نه تنها باعث ايجاد نوردهي مناسب تر مي شوند، بلكه انرژي كمتري هم مصرف مي كنند كه در نوع خود منحصر به فرد است.

 

ويژگي هاي هدلايت


هدلايت ها عموماً به عنوان نسل جديدي از چراغ هاي خودرو شناخته مي شوند كه در مقايسه با مدل هاي مشابه نظير لامپ هاي زنوني، مزيت هاي بسيار زيادي دارند. ما در ادامه مروري بر اين ويژگي ها داريم كه عموماً در مدل هاي قديمي ديده نمي شود. مجموع اين ويژگي ها باعث شده تا لامپ هدلايت گزينه اي بسيار مناسب براي خودرو هاي امروزي باشد.

 

عمر بيشتر


عمر هدلايت ها عموماً بر حسب دقيقه محاسبه مي شود و در مقايسه با لامپ هاي هم رده ي خود عمر بسيار بيشتري دارند. در بيشتر موارد اين دسته از لامپ ها از خود كاسه چراغ عمر بيشتري خواهند داشت كه اين موضوع براي يك وسيله ي الكتريكي بسيار حائز اهميت است. دليل اين موضوع را مي توان وجود فن در بخش پشتي آن دانست كه براي خنك كردن چيپ ست هدلايت است. اين در حالي است كه لامپ هاي زنوني چنين مزيتي ندارند.

 

مقاومت بالاتر


هدلايت ها بر خلاف لامپ هاي زنوني شكننده نيستند و به همين جهت دوام بسيار بالايي دارند. از طرفي ديگر متريال به كار رفته در ساختار آن ها به گونه اي است كه در برابر ضربه و تغييرات دمايي مقاومت بسيار بالايي دارند. اين مقاومت به گونه اي است كه بارها در تصادفات كاسه ي چراغ از بين رفته اما هدلايت همچنان سالم مانده است.

 

نوردهي مناسب تر


لامپ هدلايت با استفاده از تكنولوژي هاي اس ام دي و ال اي دي ساخته مي شود. تركيب اين دو نه تنها نوردهي را بهتر مي كند، بلكه باعث مي شود تا نور آن، چشم ساير رانندگان را هم اذيت نكند. اين عامل باعث مي شود تا نوردهي اين چراغ ها ملايم تر و البته بهتر از چراغ هاي زنوني باشد كه روشنايي بسيار مناسبي را به همراه دارد.

 

مصرف كمتر


هدلايت ها با توجه به نوع تكنولوژي به كار رفته در ساختارشان، انرژي الكتريكي كمتري را مصرف مي كنند. از طرفي ديگر اين موضوع به نوبه خود باعث روشن شدن سريع تر آن ها مي شود و در طول زمان هم مشكلي براي سيم كشي ماشين ايجاد نمي كنند. اين در حالي است كه لامپ هاي زنوني انرژي بيشتري مصرف كرده و براي روشن شدن هم بايد ابتدا گرم شوند.

 

امنيت بيشتر


فاكتور ديگري كه در لامپ هدلايت بسيار ايده آل است، امنيت بالاي آن است. عموماً در ساختار لامپ هاي زنوني از نوعي گاز استفاده مي شود كه در صورت بروز تصادف و يا مشكلات سيم كشي، مي تواند منجر به آتش سوزي شود. از طرفي خود لامپ هاي زنوني بعد از مدت زمان مشخصي باعث بروز مشكلات مختلف در سيم كشي خودرو مي شوند. اين موضوع در حالي است كه لامپ هدلايت چنين مشكلي را ندارد.

 

كاربرد هدلايت


بدون شك مزيت هاي بالاي هدلايت باعث شده تا به محبوبيت بالايي در بين مصرف كنندگان برسند و به همين جهت كاربرد هدلايت ها روز به روز در حال گسترش است. كاربرد هدلايت ها براي روشنايي بوده كه بيشتر در كاسه چراغ و يا نور افكن ها مورد استفاده قرار مي گيرند. از اين چراغ ها مي توان هم به عنوان چراغ نور بالا و يا نور پايين استفاده نمود كه نوع آن وابسته به سوكت و پايه اي است كه براي آن انتخاب مي شود. البته بايد اين موضوع را خاطر نشان كرد كه مي توان از اين چراغ ها در بخش هاي ديگر سپر خودرو هم استفاده نمود كه اين موضوع بسته به نوع خودرو و البته نياز آن صورت مي گيرد.

 

انتخاب لامپ هدلايت مناسب


همانگونه كه اشاره كرديم كاربرد هدلايت متفاوت بوده و انواع گوناگوني از آن ها وجود دارد. اين موضوع لزوم يك انتخاب دقيق را افزايش مي دهد. مهم ترين نكته در خريد هدلايت ها، انتخاب پايه ي مناسب براي آن ها است كه بسته به نوع خودرو و البته نور بالا يا پايين بودن آن مي تواند متفاوت باشد. براي مثال براي خودرويي همچون پژو 405 بايد براي نور پايين از پايه ي H4، براي نور بالا از H4 دو كنتاكت و براي پروژكتور از H3 استفاده نمود. اين موضوع در حالي است كه براي پژو 207 بايد براي نور بالا و نور پايين از پايه ي H7 و براي پروژكتور از H1 استفاده نمود. البته انتظاري از خريداران نيست كه اين موارد را بدانند و فروشنده مي تواند در اين زمينه اطلاعات لازم را ارائه دهد.

 

 براي مشاهده انواع لامپ هدلايت و قيمت آن‌ها،

مي‌توانيد به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۱:۲۳ توسط:تاپيك موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :