لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا .

لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا

روغن هيدروليك چيست و چه عملكردي دارد ؟

روغن هيدروليك چيست و چه عملكردي دارد ؟


روغن هيدروليك واسطه انتقال انرژي در كليه سيستم هاي هيدروليكي است. البته كار روغن هيدروليك فراتر از انتقال ساده قدرت است. اگرچه انتقال انرژي هيدروليك هدف اصلي اين نوع روغن است اما در چهار عملكرد ثانويه از جمله انتقال حرارت، حذف آلودگي، آب بندي و روانكاري مفيد هستند.


عملكرد روغن هيدروليك


دستگاه هاي هيدروليك گرماي اضافي زيادي را در عملكرد عادي ايجاد مي كنند كه اغلب به دليل ناكارآمدي خود اجزا مانند پمپ و موتور ايجاد مي شود. بدون راهي براي انتقال گرما از اين مؤلفه ها، كاسه نمد ها و اجزاي داخلي به راحتي آسيب مي بينند. بازگشت روغن به مخزن كه اغلب قبل از انتقال مجدد به دستگاه از يك سيستم خنك كننده عبور مي كند، به حفظ دامنه دماي مطلوب كمك مي كند. در مقابل، روغن هيدروليك در هنگام خنك شدن دستگاه مي تواند گرما را وارد سيستم كند.

مايع هيدروليك همچنين ذرات و آب را از اجزاي حساس از طريق فيلترها يا ساير دستگاه هاي تهويه مطبوع حمل مي كند. روغن بدون جنبش، در درون اجزاي حساس باقي مي ماند و باعث مي شود آلودگي به دام افتاده و به آرامي محيط اطراف خود را از بين ببرد.

در بيشتر اجزاي هيدروليك، روانكاري لازم است تا از قطعات داخلي در برابر فرسايش محافظت شود. بدون داشتن خاصيت روانكاري، سيستم هاي هيدروليك بسيار ناكارآمد هستند.

اكثر دستگاه ها از روغن تصفيه شده يا مصنوعي استفاده مي كنند و براي دستيابي به استاندارد هاي مطلوب خاصي مانند ويسكوزيته، نقطه افت و شاخص ويسكوزيته تهيه و ساخته مي شوند. اين سه خاصيت اغلب هنگام انتخاب روغن براي يك دستگاه خاص در نظر گرفته مي شود؛ به عنوان مثال، اگر دماي محيط كم باشد شما بايد روغني با ويسكوزيته و نقطه افت درجه پايين را انتخاب كنيد. اگر دستگاه شما محدوده دماي مختلفي را تجربه مي كند، شاخص ويسكوزيته بالا بسيار مهم است.

مهم است كه در سيستم هيدروليك خود، نياز قطعات به ويسكوزيته را در نظر بگيريد. به عنوان مثال، يك پمپ پيستوني بين 16 تا 40 سانتيمتر نياز دارد كه اين توصيفي از ويسكوزيته كينماتيك (يعني اندازه گيري شده در حين جريان) است.

 

روغن هيدروليك مجموعه اي از مواد افزودني شيميايي را براي بهبود عملكرد روغن و اجزاي سيستم هيدروليك دارد. اين مواد افزودني مي توانند مقاومت روغن در برابر كف، مقاومت در برابر خوردگي و زنگ زدگي و همچنين خاصيت حفظ آب را بهبود بخشد. مواد افزودني همان چيزي است كه روغن هاي بي كيفيت و با كيفيت را از هم جدا مي كند و باعث بهبود خاصيت چسبناكي روغن مي شود.

 

ويژگي هاي روغن هيدروليك


1. قابليت روانكاري بسيار بالا؛ روغن بايستي در هر دما و فشاري اين ويژگي را حفظ كند.

2. استحكام لايه روانكاري بايد آنقدر زياد باشد كه از هم گسيخته نشود. در غير اين صورت استفاده از ساير اجزاي متحرك زياد مي شود.

3. از لحاظ شيميايي تركيب روغن بايد پايدار باشد و اين ويژگي در رنج دما و فشار متغير، تغيير نكند.

4. بخاطر وجود اكسيژن، روغن نبايد تشكيل لجن دهد.

5. تغييرات ويسكوزيته در اثر تغيير دما بايد حتي الامكان كم باشد؛ به بياني ديگر روغن هيدروليك بايستي ويسكوزيته ثابتي داشته باشد.

6. روغن هيدروليك نبايد بر اجزاي حساس سيستم انتقال قدرت و اجزاي آب بندي مانند كاسه نمد ها و رينگ ها اثر خوردگي داشته باشد.


 براي مشاهده انواع روغن هيدروليك و قيمت آن‌ها، مي‌توانيد به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۲:۴۹ توسط:تاپيك موضوع:

والف چيست؟ كاربرد آن در لاستيك چيست؟

والف (والو) چيست؟

 

قسمتي از تاير است كه اجازهٔ ورود يكطرفهٔ هوا به تيوب را مي‌دهد و سپس توسط فشار داخل تيوب يا فنر بطور خودكار بسته مي‌شود.

كاربرد والف در لاستيك

 

والف به لوله اي پلاستيك يا فلزي گفته مي شود كه هم در تاير هاي تيوپ دار استفاده مي شود و هم تيوبلس ، اكثر افرادي با خودرو سركار دارند از والف سر رشته اي ندارد اما بايد بدانيم كه اين وسيله كوچك بسيار با ارزش و همچنين كاربردي مي باشد . بيشتر ما هنگامي كه كارمان با خودرو تمام ميشود آن را پارك مي كنيم و فردا به سراغ خودرو مي رويم مي بينيم كه باد تاير هايمان كم است حتي گاهي هم هيچ بادي در تاير ها نيست اولين فكري كه به ذهنمان مي رسد پنچر كردن لاستيك توسط ديگران است اما در اكثر اوقات اشتباه فكر مي كنيم .

والف انواع مختلفي دارد مانند والف فلزي،استيل، سنسوردار و...

عمر مفيد والف

 

والف هم همانند هر چيز ديگري كه طول زمان مصرف دارند عمر محدودي دارد و توصيه مي شود تا در هنگام تعويض لاستيك حتما والف ها نيز تعويض شوند چرا كه والف مستقيما به رينگ متصل مي شود و يا بخش جدايي ناپذير تيوپ داخلي است . لاستيك والف ممكن است به طور ناگهاني خراب شود و در تاير هاي تيوبلس تعويض والف در فواصل معين يا تعويض تاير امكان خرابي را به شدت كاهش مي دهد .


وظيفه والف در لاستيك

 

والف وسيله اي است كه از طريق آن يك شير يك طرفه دارد كه تاير ها را باد مي كنند و معمولا از والف شرايدر كه به ان والف آمريكايي نيز گفته مي شود در تاير دوچرخه ها و اتومبيل ها استفاده مي شود . و از والف پرستا كه والف فرانسوي هم ناميده مي شود در تاير دوچرخه هاي حرفه اي نيز استفاده مي شود .

 

وجود والف چه فايده اي دارد؟

 

با وجود والف اين اطمينان حاصل مي شود كه فشار باد داخل لاستيك محفوظ مي ماند. همچنين باعث جلوگيري از ورود رطوبت و گرد و خاك به داخل لاستيك نيز مي شود. طول عمر والف ها معمولا زياد است و نياز به تعويض مداوم آن نخواهيد داشت. چنانچه والف بر اثر سرعت بالا و يا ضربه آسيب ببيند حتما بايد آن را تعويض كنيد. اگر هم كه لاستيك جديد خريداري شود حتما بايد والف هاي جديد جايگزين لاستيك هاي قبلي گردد. معمولا براي رينگ هاي اسپرت سر والف هاي وجود دارد كه موجب زيبايي شده و حس دلچسبي مي دهد.

 براي مشاهده انواع والف و قيمت آن‌ها، مي‌توانيد

به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۶:۰۴ توسط:تاپيك موضوع:

لامپ هدلايت

هدلايت چيست و چه كاربردي دارد؟

اگر اخيراً به دنبال خريد يك چراغ مناسب براي خودروي خود بوده باشيد، قطعاً نام لامپ هدلايت به گوشتان خورده است. اين دسته از لامپ ها به عنوان نسل جديد چراغ هاي خودرو شناخته مي شوند كه از هر جهت نسبت به مدل هاي قبلي برتري دارند. اين موضوع باعث شده تا طيف زيادي از افراد به سمت آن روي بياورند. اگرچه حجم اين طرفداران روز به روز افزايش مي يابد، اما هنوز هم طيف زيادي از آن ها به خوبي با ماهيت و كاربرد هدلايت آشنايي ندارند. اگر شما هم جزو اين افراد هستيد، بهتر است ما را تا انتهاي اين مقاله همراه كنيد چراكه قصد داريم تمام جنبه هاي آن را برسي كنيم.

 

لامپ هدلايت چيست؟


لامپ هدلايت به نسل جديدي از چراغ هاي خودرو گفته مي شود كه مزيت هاي بسيار بيشتري نسبت به ساير لامپ ها دارند. امنيت بالا، ساختار عالي، عمر طولاني، مصرف انرژي كمتر و…. همگي بخشي از اين مزيت ها مي باشد. لامپ هاي هدلايت عموماً در كاسه چراغ هاي جلو و يا نور افكن هاي سپر مورد استفاده قرار مي گيرند. براي ساخت اين دسته از لامپ ها از تكنولوژي هايي نظير ال اي دي و اس ام دي استفاده مي شود كه هر دو جزو فناوري هاي ايمن و البته به روز در صنعت روشنايي هستند. اين تكنولوژي ها نه تنها باعث ايجاد نوردهي مناسب تر مي شوند، بلكه انرژي كمتري هم مصرف مي كنند كه در نوع خود منحصر به فرد است.

 

ويژگي هاي هدلايت


هدلايت ها عموماً به عنوان نسل جديدي از چراغ هاي خودرو شناخته مي شوند كه در مقايسه با مدل هاي مشابه نظير لامپ هاي زنوني، مزيت هاي بسيار زيادي دارند. ما در ادامه مروري بر اين ويژگي ها داريم كه عموماً در مدل هاي قديمي ديده نمي شود. مجموع اين ويژگي ها باعث شده تا لامپ هدلايت گزينه اي بسيار مناسب براي خودرو هاي امروزي باشد.

 

عمر بيشتر


عمر هدلايت ها عموماً بر حسب دقيقه محاسبه مي شود و در مقايسه با لامپ هاي هم رده ي خود عمر بسيار بيشتري دارند. در بيشتر موارد اين دسته از لامپ ها از خود كاسه چراغ عمر بيشتري خواهند داشت كه اين موضوع براي يك وسيله ي الكتريكي بسيار حائز اهميت است. دليل اين موضوع را مي توان وجود فن در بخش پشتي آن دانست كه براي خنك كردن چيپ ست هدلايت است. اين در حالي است كه لامپ هاي زنوني چنين مزيتي ندارند.

 

مقاومت بالاتر


هدلايت ها بر خلاف لامپ هاي زنوني شكننده نيستند و به همين جهت دوام بسيار بالايي دارند. از طرفي ديگر متريال به كار رفته در ساختار آن ها به گونه اي است كه در برابر ضربه و تغييرات دمايي مقاومت بسيار بالايي دارند. اين مقاومت به گونه اي است كه بارها در تصادفات كاسه ي چراغ از بين رفته اما هدلايت همچنان سالم مانده است.

 

نوردهي مناسب تر


لامپ هدلايت با استفاده از تكنولوژي هاي اس ام دي و ال اي دي ساخته مي شود. تركيب اين دو نه تنها نوردهي را بهتر مي كند، بلكه باعث مي شود تا نور آن، چشم ساير رانندگان را هم اذيت نكند. اين عامل باعث مي شود تا نوردهي اين چراغ ها ملايم تر و البته بهتر از چراغ هاي زنوني باشد كه روشنايي بسيار مناسبي را به همراه دارد.

 

مصرف كمتر


هدلايت ها با توجه به نوع تكنولوژي به كار رفته در ساختارشان، انرژي الكتريكي كمتري را مصرف مي كنند. از طرفي ديگر اين موضوع به نوبه خود باعث روشن شدن سريع تر آن ها مي شود و در طول زمان هم مشكلي براي سيم كشي ماشين ايجاد نمي كنند. اين در حالي است كه لامپ هاي زنوني انرژي بيشتري مصرف كرده و براي روشن شدن هم بايد ابتدا گرم شوند.

 

امنيت بيشتر


فاكتور ديگري كه در لامپ هدلايت بسيار ايده آل است، امنيت بالاي آن است. عموماً در ساختار لامپ هاي زنوني از نوعي گاز استفاده مي شود كه در صورت بروز تصادف و يا مشكلات سيم كشي، مي تواند منجر به آتش سوزي شود. از طرفي خود لامپ هاي زنوني بعد از مدت زمان مشخصي باعث بروز مشكلات مختلف در سيم كشي خودرو مي شوند. اين موضوع در حالي است كه لامپ هدلايت چنين مشكلي را ندارد.

 

كاربرد هدلايت


بدون شك مزيت هاي بالاي هدلايت باعث شده تا به محبوبيت بالايي در بين مصرف كنندگان برسند و به همين جهت كاربرد هدلايت ها روز به روز در حال گسترش است. كاربرد هدلايت ها براي روشنايي بوده كه بيشتر در كاسه چراغ و يا نور افكن ها مورد استفاده قرار مي گيرند. از اين چراغ ها مي توان هم به عنوان چراغ نور بالا و يا نور پايين استفاده نمود كه نوع آن وابسته به سوكت و پايه اي است كه براي آن انتخاب مي شود. البته بايد اين موضوع را خاطر نشان كرد كه مي توان از اين چراغ ها در بخش هاي ديگر سپر خودرو هم استفاده نمود كه اين موضوع بسته به نوع خودرو و البته نياز آن صورت مي گيرد.

 

انتخاب لامپ هدلايت مناسب


همانگونه كه اشاره كرديم كاربرد هدلايت متفاوت بوده و انواع گوناگوني از آن ها وجود دارد. اين موضوع لزوم يك انتخاب دقيق را افزايش مي دهد. مهم ترين نكته در خريد هدلايت ها، انتخاب پايه ي مناسب براي آن ها است كه بسته به نوع خودرو و البته نور بالا يا پايين بودن آن مي تواند متفاوت باشد. براي مثال براي خودرويي همچون پژو 405 بايد براي نور پايين از پايه ي H4، براي نور بالا از H4 دو كنتاكت و براي پروژكتور از H3 استفاده نمود. اين موضوع در حالي است كه براي پژو 207 بايد براي نور بالا و نور پايين از پايه ي H7 و براي پروژكتور از H1 استفاده نمود. البته انتظاري از خريداران نيست كه اين موارد را بدانند و فروشنده مي تواند در اين زمينه اطلاعات لازم را ارائه دهد.

 

 براي مشاهده انواع لامپ هدلايت و قيمت آن‌ها،

مي‌توانيد به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۱:۲۳ توسط:تاپيك موضوع: