لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا .

لوازم يدكي خودرو تاپيك كالا

والف چيست؟ كاربرد آن در لاستيك چيست؟

والف (والو) چيست؟

 

قسمتي از تاير است كه اجازهٔ ورود يكطرفهٔ هوا به تيوب را مي‌دهد و سپس توسط فشار داخل تيوب يا فنر بطور خودكار بسته مي‌شود.

كاربرد والف در لاستيك

 

والف به لوله اي پلاستيك يا فلزي گفته مي شود كه هم در تاير هاي تيوپ دار استفاده مي شود و هم تيوبلس ، اكثر افرادي با خودرو سركار دارند از والف سر رشته اي ندارد اما بايد بدانيم كه اين وسيله كوچك بسيار با ارزش و همچنين كاربردي مي باشد . بيشتر ما هنگامي كه كارمان با خودرو تمام ميشود آن را پارك مي كنيم و فردا به سراغ خودرو مي رويم مي بينيم كه باد تاير هايمان كم است حتي گاهي هم هيچ بادي در تاير ها نيست اولين فكري كه به ذهنمان مي رسد پنچر كردن لاستيك توسط ديگران است اما در اكثر اوقات اشتباه فكر مي كنيم .

والف انواع مختلفي دارد مانند والف فلزي،استيل، سنسوردار و...

عمر مفيد والف

 

والف هم همانند هر چيز ديگري كه طول زمان مصرف دارند عمر محدودي دارد و توصيه مي شود تا در هنگام تعويض لاستيك حتما والف ها نيز تعويض شوند چرا كه والف مستقيما به رينگ متصل مي شود و يا بخش جدايي ناپذير تيوپ داخلي است . لاستيك والف ممكن است به طور ناگهاني خراب شود و در تاير هاي تيوبلس تعويض والف در فواصل معين يا تعويض تاير امكان خرابي را به شدت كاهش مي دهد .


وظيفه والف در لاستيك

 

والف وسيله اي است كه از طريق آن يك شير يك طرفه دارد كه تاير ها را باد مي كنند و معمولا از والف شرايدر كه به ان والف آمريكايي نيز گفته مي شود در تاير دوچرخه ها و اتومبيل ها استفاده مي شود . و از والف پرستا كه والف فرانسوي هم ناميده مي شود در تاير دوچرخه هاي حرفه اي نيز استفاده مي شود .

 

وجود والف چه فايده اي دارد؟

 

با وجود والف اين اطمينان حاصل مي شود كه فشار باد داخل لاستيك محفوظ مي ماند. همچنين باعث جلوگيري از ورود رطوبت و گرد و خاك به داخل لاستيك نيز مي شود. طول عمر والف ها معمولا زياد است و نياز به تعويض مداوم آن نخواهيد داشت. چنانچه والف بر اثر سرعت بالا و يا ضربه آسيب ببيند حتما بايد آن را تعويض كنيد. اگر هم كه لاستيك جديد خريداري شود حتما بايد والف هاي جديد جايگزين لاستيك هاي قبلي گردد. معمولا براي رينگ هاي اسپرت سر والف هاي وجود دارد كه موجب زيبايي شده و حس دلچسبي مي دهد.

 براي مشاهده انواع والف و قيمت آن‌ها، مي‌توانيد

به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۶:۰۴ توسط:تاپيك موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :